Valentýnské marketingové tipy

13. 1. 2017

Nejvyšší čas připravit se na svátek zamilovaných sv. Valentýn, který se slaví 14.2. Tržby v období Valentýna rostou každý rok o desítky procent, tak toho využijte.

Nalaďte se na romantickou vlnu. Přinášíme vám valentýnské marketingové tipy:

Plánovat začněte co nejdříve, ať máte dostatek času vše připravit. S valentýnskou propagací neotálejte. Začít propagovat by jste měli nejdéle koncem ledna.

Připravte si speciální valentýnskou nabídku dárkových poukazů. Nabídněte vašim zákazníkům něco speciálního:

  • HOTELY - Láska a cestování jdou ruku v ruce. Dárkový poukaz na romantický pobyt je jasná volba. V romantickém balíčku nesmí chybět večeře, růže, láhev sektu a nebo čokoláda na pokoji. Nabídněte relaxační pobyty například s wellness a masáží.

  • RESTAURACE - Láska prochází žaludkem a romantické kulinářské zážitky k Valentýnu určitě patří. Připravte speciální romantický balíček se sklenkou šampaňského nebo skvělým dezertem.

  • SPA - Veškeré procedury zahrnující čokoládu jsou trefa do černého! Čokoláda na Valentýna se stala tradicí, ale co takhle nechat se čokoládou hýčkat? Úplná blaženost! Nabídněte také procedury a wellness balíčky pro páry.

V názvu dárkového poukazu nesmí chybět romantika. Vytvořte speciální poukaz s názvem, který hned každému řekne, že je to ten pravý valentýnský dárek.

Nezapomeňte propagovat valentýnskou nabídku na sociálních sítích a webových stránkách. Sestavte tipy na ty nejlepší dárky k Valentýnu z vaší nabídky.

Připojte originální fotografii, aby váš příspěvek vynikl mezi ostatními.

Emailová kampaň. Oznamte svým zákazníkům také prostřednictvím emailu, že máte speciální nabídku dárkových poukazů přímo na svátek zamilovaných.

Propagujte také offline. Umístěte viditelně informaci o valentýnské nabídce dárkových poukazů.

Připravte soutěž. Požádejte zákazníky, aby sdíleli na sociálních sítích (například pod jedním hashtagem ”#”), příběh z jejich nejkrásnějšího Valentýna nebo nejkrásnější fotografii zamilovaného páru. Buďte kreativní a propagujte soutěž na sociálních sítích. Cenou může být dárkový poukaz na vaše služby nebo cokoli jiného.

Sdílejte lásku na sociálních mediích a vašem blogu. Sdílejte romantické nápady , jako: nejromantičtější místo v okolí, nejlepší dárek, atd.

Využijte svátek zamilovaných i k tomu, aby jste dali vědět svým zákazníkům, že si jich vážíte a jsou pro vás důležití. Můžete nabídnout nějakou speciální valentýnskou akci právě pro ně (slevu na další nákup apod.)


Kde se vzal, tu se vzal.

Svátek svatého Valentýna je někdy přezdívaný jako svátek marketingu. Najednou se objevil a my musíme nakupovat a utrácet. Nabádá nás, abychom vyjádřili v tento den své city prostřednictvím dárků, květin či pozváním na večeři.

Jak to ale celé vzniklo? Málokdo ale ví, že vnik svátku se datuje do doby dávno minulé. Jsou známy dvě teorie o původu svátku sv. Valentýna.

První a ne moc láskyplná je, že na počátku existence Římské říše se v polovině února slavily Lupercalie, pohanský svátek plodnosti. Nazí muži nabili mladým dívkám v naději, že podpoří jejich plodnost.

Druhou teorií je, že římský císař Claudius II. se snažil posílit svou armádu a zakázal mladým mužům se oženit. Kněz Valentýn ale dál oddával mladé páry a nabádal je k tomu, aby od rodiny do armády neodcházeli. Pro jeho neposlušnost byl odsouzen k smrti. Během doby, kdy v žaláři čekal na popravu, se prý u oken a dveří žaláře začaly objevovat malé dárky a dopisy od těch, kterým pomohl.

Svátek takový, jak je nám znám dnes se začal slavit až v 20. století. O jeho oživení se zasloužil americký výrobce vánočních přáníček Walter Scott. Chtěl odvrátit bankrot, tak začal tisknout “valentýnky” a do dvou let zdvojnásobil své zisky.

Původ tohoto svátku tedy není zrovna romantický, ale jeho smysl se naštěstí postupem času změnil.


 

Zajímavá fakta

Každý rok je věnováno okolo jedné miliardy valentýnských přáníček. To řadí svátek sv. Valentýna na druhé místo v počtu přáníček, hned za Vánoci.


Na svátek svatého Valentýna proběhne průměrně 220 000 zasnoubení.


Červené růže byli oblíbenou květinou již římské bohyně lásky Venuše. Není divu, že jsou také nejpopulárnější na svátek zamilovaných.


Na sv. Valentýna kupují květiny z 73 %muži.


Prodá se více než 35 milionů bonboniér ve tvaru srdce.


Ženy nakoupí přibližně 85 % všech dárků na Valentýna.


Na každý svátek sv. Valentýna, italské město Verona, kde žili Shakespearovi milenci Romeo a Julie, obdrží kolem tisíce dopisů adresovaných Julii.

Kategorie

Newsletter

Můžete nás sledovat

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Working...